niedziela, 10 stycznia 2021

PARANTELE 5/2020 i "Talerzyk na opłatek"

 

PARANTELE nr 5/2020

Na 7 Ogólnopolskiej Konferencji Genealogicznej w Brzegu, w dniach 25-27 września 2020 roku odbyła się promocja najnowszego numeru PARANTELI – Rocznika Śląskiego Towarzystwa Genealogicznego we Wrocławiu.

PARANTELE 5/2020 - Spis treści:





Ponieważ nie wzięłam udziału w tej konferencji, mój egzemplarz autorski przywiozła mi z Brzegu koleżanka Joanna. Spotkałyśmy się jednak dopiero w połowie grudnia i dlatego z kilkumiesięcznym opóźnieniem mogę zaanonsować mój artykuł opublikowany w tym roczniku: „Talerzyk na opłatek”

Początek mojego artykułu w tegorocznych Parantelach

Jest to uzupełniona i poprawiona wersja mojej opowieści o talerzyku na opłatek pochodzącym ze Lwowa, ze składu porcelany Kazimierza Lewickiego, a będącym w posiadaniu rodziny Bayerów od ponad 100 lat. 
Swoją opowieść opublikowałam na blogu „Bayerkowe Opowieści” na przełomie 2017 i 2018 roku. Od tego czasu była wielokrotnie udostępniana w grupach kresowych na Facebooku, dotarła również do Pana prof. Jakuba Lewickiego – potomka właściciela lwowskiego składu porcelany. Dzięki jego uwagom oraz przekazanym informacjom mogłam swoją opowieść uzupełnić oraz sprostować nieścisłości.

PARANTELE  można zamówić przez zakładkę "Kontakt" na stronie Śląskiego TG: 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz